Vés al contingut (premeu Retorn)

Comença la Universitat d'Estiu de Ciència i Tecnologia 2017 al Campus del Baix Llobregat.

Ja estan en marxa els els tallers de Science School adreçats a joves a partir de 12 anys, i els de Ciència en Familia, en el marc de l'edició 2017 de la Universitat d'Estiu de Ciència i Tecnologia que, per quart any consecutiu s'organitza amb l'Ajuntament de Castelldefels.

Dilluns es van desenvolupar el curs Smart Xeff: La ciència de la cuina. Apren les tècniques que triomfen als grans restaurants. Els assistents van tenir l'oportunitat de conèixer tècniques com les esferificacions i les liofilitzacions, la cuina a baixa temperatura, etc. i com afecten aquests processos de transformació a les propietats organolèptiques dels aliments.

Dimarts, Tinkerers Labinnovadora empresa ubicada a l'edifici RDIT, ens va introduir a la fabricació digital amb el taller: Impressores 3D i talladores làser: la revolució tecnològica. Descobreix els secrets de les impressions en 3D i fes el teu propi modelatge. A més a la tarda es va impartir el taller a Ciència en Familia, amb un format que permet gaudir aprenent en família.

Avui, s'impartirà el curs Quin paper juguen les aromes als aliments? a càrrec de la professora de l'ESAB Isabel Achaerandio, on els assistents aprendran a reconèixer una sèrie de substàncies presents en aliments, a relacionar els aromes amb el seu origen, i a conèixer quines tècniques fa servir la indústria alimentària en la seva utilització.

I la setmana vinent començaran els cursos de l'Aula BIOTIC, cursos de ciència i tecnologia adreçats a professorat de secundària i batxillerat.